Saturday, May 28, 2011

Sediakan Payung Sebelum Hujan

Good Morning
Yeah cuti sudah bermula , well biasalah tuh bangun lambat sikit , arini bangun bangun jew terus capai lappy sebab nak bagitahu something kat korang . Ala aku yakin korang pon confirm dah tahu apa yang aku nak bagitahu nie , 


Blog Akan Dipadam Selepas 25 Jun 2011 ?

Whats going on ? hahahh adakah itu suatu permainan Google , hurmmm i dont think so ! kalau korang nak tahu 25 jun 2011 mungkin blogspot akan ditamatkan akses kerana google telah hampir menamatkan perkhidmatan e-mailnya untuk log in ke blogspot ...

Aku akan memberi sedikit maklumat tentang blogspot kepada korang :
Dahulunya Blogspot ini merupakan antara perkhimatan pertama yang dibeli oleh Google. Tapi sehingga kini blogspot masih boleh diakses menggunakan email perkhidmatan yang mereka gunakan dahulu sebagai contoh; email yahoo.com. Namun, kini Google telah hampir menamatkan akses bagi perkhidmatan email lain untuk log in ke Blogspot. 

Pihak Google akan memadam Blogspot yang didaftar selain daripada gmail selepas 25 Jun 2011. Jadi, bagi mereka yang masih menggunakan email yang lama, anda perlu bertukar ke akaun Google atau akaun anda akan dipadam bersama-sama blog yang telah didaftarkan. Google kini memberikan penekanan serius untuk mendaftar menggunakan akaun Google selepas 8 tahun memberikan perkhidmatan sokongan akaun lain. Amaran berbentuk begini juga telah diberikan bagi pengguna Youtube.

Haha , kalau korang nak tahu , disebabkan kenyataan ini lah , aku terus bertukar dari memakai Yahoo.com  ke Gmail.com .. Sedihh owhhh dah nak dekat 4 tahun aku pakai Yahoo.com , tetiba jew jadi macam nie , tapi takpe bagi memudahkan semua sistem blog aku nie , aku nekad untuk mengubah e-mail aku .

So semuanya terserah pada korang semua , nak percaya atau tidak , tapi kalau pada tarikh tersebut blog korang tak boleh bukak jangan salah kan aku pulak , hahahah , so aku nak bagi satu nasihat kat korang semua , buat persedian awal sebelum terlambat 
Credit to : MyungDAE

No comments: