Thursday, January 10, 2013

Antara Cita-cita dan Harapan


Assalamualaikum , 

Harini punya entri mungkin agak panjang dan mesti korang dah dapat agak kan ? Yess i'm talking about Sistem UPU (IPTA) . Okay 7.1.2013 haritu dah buka dah bagi sesiapa yang nak masuk IPTA dan mereka semua diwajibkan membeli no pin id di bank BSN terdekat . Dannnnnn ... sampai sekarang aku belum beli lagi , hahahahaha seriously takde masa , pagi petang ada hal , so cadang nak beli 14.1.2013 sebab boleh pergi dengan kawan-kawan so terlanjur dah keluar dengan kawan-kawan tu rasa macam nak buat sesi nangis-menangis secara berjemaah sekali . hahahahah 

Okay back to the topic , kenapa aku beli 14hb ? hahhahahah banyak sebab sebenarnya , antaranya adalah markah koko aku belum diupdate oleh cikgu yang sepatutnya mengupdate kan markah koko untuk anak-anak muridnya supaya anak muridnya boleh mengupdate kan application form ni secepat yang mungkin * Okay aku tahu korang pening kan , sebab banyak perkataan update kat situ * hahahahahah actually aku ter-excited nak isi application U ni well sape taknak masuk IPTA , Ya dokk ? Sebab-sebab lain yang boleh dikaitkan dengan pembelian 14hb aku ialah aku kena pilih course yang betul-betul boleh aku bawa and senang dapat kerja bila aku graduate nanti .. Seperti yang mak and bapak aku bebelkan malam semalam , dia cakap 
"DIKK , KAU DAH HABIS PIKIR KE BIDANG 
APA KAU NAK MASUK NANTI , BUKANNYA APA 
KAU KENA INGAT , RAMAI LAGI YANG KAT LUAR TU 
TAK DAPAT KERJA LAGI , SO MAMA AND PAPA HARAP 
KAU DAPAT BUAT KEPUTUSAN KAU DENGAN BAIK "   
So lepas je dieorang membebelkan kat telinga , aku decide aku check balik apa syarat-syarat yang IPTA nak untuk bidang yang aku akan pilih nanti , so disini aku nak tunjukkan kat korang bidang yang akan aku isikan kat application form tu nanti
  1. Diploma Pengurusan Maklumat (UiTM)
  2. Diploma Perakaunan (UiTM)
  3. Diploma Pendidikan Awal Kanak-kanak (UPSi)
  4. Diploma Pengurusan Teknologi Pejabat (UiTM) 
  5. Diploma Pentadbiran Awam (UiTM) 
  6. Diploma Komunikasi dan Media (UiTM)
  7. Diploma Seni Kulinari (UiTM) 
  8. Diploma Bahasa Inggeris (UPSi) 
Haaaaa , nampak tak , korang ingat senang ke nak pilih semua ni , tak tidur malam woiii , nak tengok syarat kelulusan dia lagi , hahahahah ingatkan lepas SPM boleh lepak-lepak..Rupanya bukan setakat lepak , kadang-kadang nak pergi tandas pon kena skip, hahahaha. Kalau korang perasan aku pilih 6 course di UiTM dan 2 course lagi kat UPSi , hahhahah nampak tak kasih sayang aku kat UiTM macam anak dengan bapak , LOL ! hahahhahahah abaikan .. Actually aku ada jugak minta kat KPTM , aku minta tu untuk backup kot kot tak dapat apa yang kita isi ke , mana tahuuu kannnn , So aku minta dua tempat je KPTM Bangi dengan Kuala Lumpur , KPTM Bangi aku minta Diploma in Accountancy manakala KPTM KL aku minta Diploma in (TESL) dan Diploma in Human Resource Management .. So aku harap apa yang aku minta ni dapat , Amin ya rabalalamin !

28 comments:

Diarihatiku1976 said...

Course kat kptm tu mak ina setuju..tapi yg upsi pendidikan awal kanak2 tu mcm tak berapa.. lain2 ok.. pastu naper uitm jer ek.. takde yg lain ker..

Ezad Izzuddin said...

@Mak ina : Okay , nanti kita tukar course yang tu :)

Zayani Zulkiffli said...

kos semua okay. yang penting awk kene minat kos tu :)

Ezad Izzuddin said...

@Zayani : Yeah thanks for the advise , hehehhe betul tu yang penting kite kena minat baru boleh masuk kat mind :)

Sis ieja said...

peh peh uitm dihatiku ni. haha
mohon update nanti Office mgt untuk top 3.


<---- ex Office mgt uitm melaka. :D

Ezad Izzuddin said...

@Sis ieja : HAHAHA ! Of course Uitm dihatiku , hahaahah okay okay

Saya Wann said...

wann follow sini..semoga dapat melanjutkan pengajian di UiTM :)

http://wannserious.blogspot.com/

El-Hardy said...

gud luck bro.. :)

~Tekok Beriuh

Ezad Izzuddin said...

@Wann : Thanks , i will follow you back , btw hopefully i can continue my study in UiTM , Aminnn

Ezad Izzuddin said...

@Hardy : Thanks bro : )

Syafiqdisini said...

Cubalah try UMP! Kos engineering, berfokus! Gempak! Follow back!

Ezad Izzuddin said...

@Syafiq : UMP ? Okay okay i will try :)

Aniq Bukhary said...

Good luck dek!

Ezad Izzuddin said...

@Aniq : Thanks bro :)

JuLiNa ALiAs said...

kenapa banyak uitm??xda try lain....

ku izzati said...

mesti xsabarkan nk sambung study.. all da best!! =)

Ezad Izzuddin said...

@Julina : Nie baru cadangan je :D

Ezad Izzuddin said...

@Ku : Yess , excited meyhhhh :)

nuramirah rozamri said...

gud luck...

Ezad Izzuddin said...

@Amirah : Thanks :)

Liza Licha said...

diploma pengurusan teknologi pejabat dlu saya amik.. haha.. buat kt UITm. now sy buat degree, in office system..

Liza Licha said...

diploma pengurusan teknologi pejabat dlu saya amik.. haha.. buat kt UITm. now sy buat degree, in office system..

Cik Aichrah said...

Hai :) KPTM tu oke gark kowt ^^
sy kptm kb bsness IT but last sem da ^^
btw sy da follow awk ;) ad mse singgah my blog jgak yer ^^

Ezad Izzuddin said...

@Cik Aichrah : Ouhhh , okay okay i will follow you :)

KeY_riN said...

well, uitm is a best choice...all the best...semoga dpt pilihan yg baik...

Ezad Izzuddin said...

@Liza : Best tak ? hehehehe

Ezad Izzuddin said...

@Key_riN : Thanks :)

Farine Nur said...

Best x? Susah x ?