Tuesday, February 19, 2013

5 Fakta menarik yang anda perlu tahu tentang saya

Assalamualaikum ,


5 fakta menarik yang anda semua perlu tahu dalam kehidupan saya berserta alasannya ialah :
  1. Saya fobia dengan kilat/petir kalau duduk rumah sorang-sorang 
  2. Memiliki telinga yang capang waktu kecil , tetapi tidak kelihatan capang pada waktu kini 
  3. Kalau kat shopping mall , saya paling takut nak naik escalator a.k.a tangga elektrik sebab pernah terjatuh waktu kecil
  4. Saya juga takut jika berhadapan dengan " Badut " . Pleaseee lahh tak sanggup tengok muka dia 
  5. Waktu saya berumur 6 tahun , telinga kanan saya pernah digigit oleh cewek/perempuan tanpa sebab . 

Kenapa aku fobia dengan kilat ? 

Hahahaha sebenarnya kisah dia macam ni , masa aku umur 8 tahun , pernah kena tinggal dengan ayah aku dek kerana aku meragam tak nak ikut , masa tu pulak hujan lebat dan kilat sambung menyambung , hahahha so ayah aku pon nak test aku macamana duduk rumah sorang-sorang , Tanpa pengetahuan aku dia berpura-pura keluar rumah naik kete . padahal dia bawa kereta dia then park selang 4 rumah dari rumah aku . So kesimpulannya masa aku duduk rumah sorang-sorang tu , aku buat macam biasa seperti kanak-kanak riang yang lain , Tiba-tiba ....

Papppp.........Kebabommmmmmmmm ... ( Bunyi Kilat )

Rumah blackout , aku pulak kebetulan duduk betul betul bawah fius box , hahahahah apa lagi aku pon melompat sambil melalak minta tolong , hahahahha sejak daripada peristiwa tu , aku ikut je kemana bapak aku pergi , luar rumah , dalam rumah , ke kedai , hahahahaha

Kenapa dulu telinga capang , tapi sekarang tak ? 

Okay yang ini memang aku tak tahu , kuasaa tuhan kannn , hahahahah kita kena terima ape yang tuhan bagi kat kita .

Kenapa takut dengan escalator ?

Masa aku umur 6 tahun entah macam mana boleh terlepas dari gengaman tangan mak aku , so aku dengan muka tak bersalahnya main dekat area escalator kat salah sebuah shopping mall ni , main punya main punya main . Tiba-tiba ... entah timbul satu idea , idea yang timbul tu pulak agak merbahaya sikit , hahahahha nak try main turun naik turun naik escalator , hahhahah bila tengah dok syok main tu

Kedebukkkkkk ..... ( jatuh ) 

hahahhaahha ... sejak daripada tu aku tak berani naik escalator , hahahhah tapi alhamdulilah sekarang aku dah boleh tangani fobia naik escalator tu . Yeayyyyyy

Kenapa takut dengan badut ? 

Haaaaa part ni yang malas aku nak terangkan ni , hahahhaha muka badut tu menyebabkan aku avoid dia dari aku , hahahhaha sumpa tak suka tengok muka dia , seriously menakutkan okay . hahahahha kalau aku jumpa dia pon , aku cepat cepat jauhkan diri dari dia .

Kenapa kena gigit telinga ?

Okay masa aku tadika , biasalah permainan kanak-kanak , pengantin olok-olok , masak-memasak , buaian , kereta api . hahahaha so nak dijadikan cerita aku leader segala permainan tu semua , dan kebetulan ada satu awek ni cantik wooooo aku ingat lagi nama dia nadhirah , tiba-tiba datang kat aku terus gigit telinga aku tanpa sebab ....

Adoiiiiii ... sakitlah !!!!! ( aku )

Dan belum sempat aku nak cakap " kenapa gigit saya " dia dah berlari masuk kelas dia , dan aku pulakkk terpaksa terima gigitan tu , hahahha aku redha dan pasrah je ape yang terjadi selepas dia gigit aku tu  . Balik dari tadika , aku mengadu kat ayah dan mak aku , macam biasa dia gelakkan aku je . Dan tanpa usul periksa aku pon terbaca satu buku ni yang mengatakan " Berhati-hati dengan gigitan cinta " dan aku pon terus tersentap sambil berkata dalam hati " Whatttttt gigitan cinta " ( Sambil buat muka stimm ) Sejak daripada tu , aku terus makin rapat dengan budak yang gigit aku tu sampai lah keharini , Alhamdulillah ... hahahha

Nota : Semua cerita aku kat atas ni adalah benar dan tidak ada tambahan mana-mana skrip .

10 comments:

Aku Penghibur said...

wahh mcm.. kuatkan semangat tangani fobia tu ..insyaALLAH boleh

❤ Si Budak Vanilla ❤ said...

badut mmg menakutkan. .

Afiq said...

menarik kot faktau kau hehe...bab badut tu aku setuju sangat

Ezad Izzuddin said...

@AkuPenghibur : Insyaalah :D

Ezad Izzuddin said...

@BudakVanilla : Tahu takpe :D

Ezad Izzuddin said...

@Afiq : HAHAHA ! kannnn tahu xpe :D

Ezad Izzuddin said...
This comment has been removed by the author.
Ezad Izzuddin said...
This comment has been removed by the author.
Mieza Jhaa K said...

Wau.. kamu bercinta ke dgn budak pmpuan tu?

Ezad Izzuddin said...

@Mieza : Hahaha boleh dikatakan macam tu lah , hehehe :D